Autor Wątek: Zdrowe od¿ywianie  (Przeczytany 2905 razy)

Offline Aga

  • Bardzo Słodki
  • *****
  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
Zdrowe od¿ywianie
« dnia: Grudzień 20, 2004, 23:46:21 »
S³uchajcie zwracam siê do Was z zapytaniem jak to jest w diecie waszych pociech i waszych z WW wêglowodanowymi, bia³kowymi i t³uszczowymi. Czy zachwujecie proporcjê w posi³kach 50% wêglowodanów, 20%bia³ek i 30% t³uszczów? Ca³y czas borykam siê u Weroniki z wysokim cukrem  ( 2 h) po ¶niadaniu. Dietetyczka powiedzia³a mi ¿e ¶niadanie nie mo¿e sk³adaæ siê tylko z wêglowodanów i trzeba urozmaicaæ. Zesz³am wiêc z ulubionych p³atków i mleka sojowego (nietolerancja laktozy) i zaczê³a wcinaæ bu³eczki i chlebek z serem wedlin± i... cukry ros³y do 200 po czym spada³y przed obiadem do 80. Dwa dni temu zrobi³am eksperyment mleko sojowe p³atki i ciasto dro¿d¿owe (kupne liczone na oko) bez mas³a suche i ...szok 2 h po 103 a przed obiadem 90. My¶la³am ¿e to przypadek ale na drugi dzieñ powtórzy³am to samo i efekt ten sam wiêc juz nic z tego nie rozumiem. A jak jest u Was? A jest na novorapidzie.
Tylko mi³o¶æ jest wieczna i przekracza granice czasu
*****************

Offline Misioza

  • Administrator
  • 100% cukru w cukrze
  • *****
  • Wiadomości: 3883
    • Zobacz profil
Zdrowe od¿ywianie
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 20, 2004, 23:56:01 »
Ja zaobserwowa³am u Tysi,ze jak wprowadzam cos nowego do jedzenia,to poziomy s± wzorowe.Wystarczy,ze minie kilka dni i bywa ró¿nie...
"Przeżywaj świat w skupieniu,uważnie czyniąc dobro..."

Pompa Paradigm 722,wkłucia Sure T, Care Sens N,

Offline monia

  • Mega Nałóg
  • Pełna Słodycz
  • *****
  • Wiadomości: 1513
    • Zobacz profil
Zdrowe od¿ywianie
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 21, 2004, 11:29:11 »
Mieli¶my to samo, ¿e po ¶niadaniu cukry strasznie ros³y, w naszym przypadku pani doktór zwiêkszy³a bolus w pompie (te¿ jeste¶my na novorapidzie) i w tej chwili nie ma problemu z p³atkami i mlekiem, cukry s± okej.
Pierwszym warunkiem szczê¶cia jest rozs±dek....

Offline Aga

  • Bardzo Słodki
  • *****
  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
Zdrowe od¿ywianie
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 21, 2004, 18:47:24 »
Tak ale jak zwiêksze ilo¶æ podawanej insuliny my jeste¶my na penach
 to potem przed obiadem bêdzie hipo bo juz teraz ma w granicach 80-100
Tylko mi³o¶æ jest wieczna i przekracza granice czasu
*****************

Offline Ela

  • Słodki
  • ****
  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
Zdrowe od¿ywianie
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 01, 2005, 20:55:03 »
Aga ja mam ten sam problem.ca³y dzieñ jest wzorowy oprucz pory po ¶niadaniu. Je¿eli nie dam drugiego ¶niadania to ok.12 jest 60-70. Je¿eli zwiêkszam insulinê to spada znowu przed obiadem. Moja pani  doktor zaleca³a przesun±æ drugie ¶niadanie lub nawet rozbiæ je na dwie czê¶ci, ale d±¿yæ do stabilizacji cukru po ¶niadaniu. Na razie przez kilka dni nic ciê niew zmienia. Jutro zwiêkszê rann± i zobaczê.Pozdrawiam Ela.
Ela mama s³odkiego Piotrusia

Offline MarzenkaH

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
Odp: Zdrowe od¿ywianie
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 19, 2017, 16:05:06 »
A myślałaś może żeby wykonać dziecku badanie i dobrać dietę zgodną z jego DNA? Jest to najbardziej zdrowa i skuteczna forma odżywiania się. Dostarcza odpowiednich składników odżywczych organizmowi według indywidualnych potrzeb. Dodatkowo wykrywane są podczas tego badania również nietolerancje zależne od podłoża genetycznego. Od niedawna takie badania można wykonać w Polsce na  http://genodiagdieta.pl/. Wynik pokazuje czarno na białym co jest dobre dla Twojego organizmu a co nie. DNA nie kłamie :)

Offline Qrczak

  • Bezcukrowy
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
Odp: Zdrowe od¿ywianie
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 29, 2018, 16:17:26 »
Teraz temat zdrowego odżywiania jest na czasie. Choć większość nie ma o nim jakiegokolwiek pojęcia.
Nigdy nie jest za późno ani za wcześnie. Jest dokładnie wtedy, kiedy trzeba

Offline mama-kasia

  • Bezcukrowy
  • *
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
Odp: Zdrowe od¿ywianie
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 26, 2020, 12:12:55 »
Zdrowe odżywianie jest dla nie bardzo ważne, chociaż dopiero uczę się właściwego podejścia do jedzenia. Jeszcze chyba nie do końca umiem sobie układać posiłki, bo czasami między nimi mam ochotę jeszcze na coś do jedzenia. Ale wtedy raczej staram się wybierać jakieś niskokaloryczne przekąski (jak np. te https://www.kaufland.pl/konkursy-akcje/cokolwiek-sie-zdarzy/przekaska.html), bo przynajmniej mam wtedy większą pewność, że będzie to dobre dla mojego zdrowia i dla mojej wago :)